اطلاعیه ی جبهه ی جمهوری دوم ایران در محکومیت تجاوز جنایتکارانه ی ارتش ترکیه به کردهای سوریه


ملت ها فقط باید به خود اعتماد و اتکاء داشته باشند.

یک بار دیگر، این بار در کردستان سوریه، سرنوشت مردم ستمدیده ی کرد دستخوش معامله ی کثیف دیگری شد. باران گلوله های ارتش متجاوز ترکیه، با چراغ سبز واشنگتن، روی سر مردم بی گناه روژآوا باریدن گرفته است و در مقابل چشم جهانیان بدن های مادران و کودکان بی دفاع تکه و پاره می شود. هر چند که حماسه ی مقاومت مردم کردستان سوریه شهرت فراوان دارد و این بار هم درس تلخی به اردوغان خواهد داد، اما نباید فرصت را برای برخی درس های مهم از جنایتی که جلوی چشممان در حال روی دادن است از دست بدهیم.
نخست قدرت های بزرگ جهانی هرگز خیر و صلاح مردم ستمدیده ی جهان سوم را نمی خواهند و هرگونه خوش خیالی در این مورد به کابوس سیاه واقعیت ره می برد. جان مردمان هیچ ارزشی برای تولید کنندگان و دلالان سلاح های کشتارگر ندارد. این بدیهی بود که دولت های آمریکا و ترکیه و امثال آن هرگز الگوی خودگرانی مردمی کوبانی را بر نمی تابند. تکرار می کنیم این بدیهی بود. از همین فرصت استفاده می کنیم و به همه ی ایرانیانی که برای رسیدن به موفقیت در مبارزه بر علیه رژیم ضد دمکراتیک جمهوری اسلامی دل به آمریکا و عربستان و اسرائیل خوش کرده اند هشدار می دهیم که خود را بازیچه ی دست دولت های دزد و غارتگر و جنایتکار نسازند.
دوم این که سرنوشت روژآوا آشکارا نتیجه ی قوم گرایی و منطقه گرایی نیروهای کرد سوریه است. تا وقتی مبارزه ی کردها در هر یک از این چهار کشور ایران، عراق، سوریه و ترکیه در چارچوب ملی قرار نگیرد ره به جایی نخواهد برد، مگر به عنوان ابزاری در خدمت قدرت های منطقه ای و جهانی برای سوء استفاده و باج گیری از یک دیگر یا معاملات کثیف پشت پرده ی آنها. این را به خاطر بسپاریم:
• کردهای ساکن ایران یا با همراهی ملت ایران به مردم سالاری و حقوق بشر و پیشرفت اقتصادی دست خواهند یافت یا هرگز به این آرمان ها نخواهند رسید. تاریخ گواه این بوده و است.
• کردهای ساکن عراق یا با همراهی ملت عراق به مردم سالاری و حقوق بشر و پیشرفت اقتصادی دست خواهند یافت یا هرگز به این آرمان ها نخواهند رسید. تاریخ گواه این بوده و است.
• کردهای ساکن سوریه یا با همراهی ملت سوریه به مردم سالاری و حقوق بشر و پیشرفت اقتصادی دست خواهند یافت یا هرگز به این آرمان ها نخواهند رسید. تاریخ گواه این بوده و است.
• کردهای ساکن ترکیه یا با همراهی ملت ترکیه به مردم سالاری و حقوق بشر و پیشرفت اقتصادی دست خواهند یافت یا هرگز به این آرمان ها نخواهند رسید. تاریخ گواه این بوده و است.
ما تشکل های عضو جبهه ی جمهوری دوم ایران ضمن محکوم کردن جنایت های ارتش ترکیه و دعوت از جهانیان برای مقابله ی عملی با این کشتار علنی، خواهان آن هستیم که یک بار برای همیشه این سنت غلط روی آوردن به دولت های جنایتکار و غارتگر دیگر برای مقابله با حکومت جنایتکار و غارتگر کشور خود را کنار بگذاریم. شاخص ما برای مبارزه در مسیر آزادی و دمکراسی یک چیز باید باشد و آن اصالت مردمی بی خدشه ی فعالیت ها و کوشش ها برای محو استبداد و استثمار است.
اصالت مردمی یعنی بر قدرت لایزال مردم تکیه داشتن، به مردم اعتماد داشتن، با مردم صادقانه عمل کردن و از کنار مردم به سمت نیروهای ضد مردمی غلط نخوردن.
مبارزین عزیز کرد ایرانی باید بدانند که این تنها با روی آوردن به ملت ایران است که آنها نیز می توانند، در کنار ستمدیدگان بلوچستان و خوزستان و آذربایجان و خراسان و فارس و مازندران، به حق و حقوق انسانی و شهروندی خود برسند، نه با روی آوردن به سمت واشنگتن و تل آویو و ریاض و سلیمانیه. به همین ترتیب، سایر کردهای کشورهای همسایه و سوریه.
ما به هموطنان کرد خود اطمینان می دهیم که تنها با کنار گذاشتن قوم گرایی و منطقه گرایی از یکسو و با پایان دادن به هرگونه چشمداشت و امید به قدرت های بیگانه از سوی دیگر، نیروها و تلاش های تان با مبارزات مردم معترض ایران گره خواهد خورد و از دل آن یک نیرو و حرکت دمکراتیک، سراسری و موثر بیرون خواهد آمد که رژیم استبدادی آخوندها را کنار زده و برای همه ی ملت ایران آزادی و رفاه و سعادت را به همراه خواهد آورد. بدیهی است که هر یک از این چهار ملت ایران، عراق، سوریه و ترکیه بتوانند به یک دمکراسی واقعی و مردم نهاد دست پیدا کنند، سرنوشت سه ملت دیگر هم به نحو مثبتی از آن تاثیر خواهد پذیرفت.
راز موفقیت یک ملت در اتکای بر آگاهی و اراده ی خود و امید نبستن به بیگانگان بد اندیش است.

هئیت سیاسی جبهه ی جمهوری دوم ایران
۱۳ اکتبر ۲۰۱۹

Print Friendly, PDF & Email

اطلاعیه ها و نشریه جبهه

۱ Comments

  • با سپاس از هیئت سیاسی جبهه جمهوری دوم ایران.
    آگاهی نجات بخش است
    داشتن قطب نما که متوجه شویم، دوست و دشمنِ مردم منطقه( #خاورمیانه) کیست؟( عراقی، مصری، اردنی، ایرانی، فلسطینی، سوری،ترکیه ای، کورد ، غیرکورد، أهل أفغانستان و……)استقرار صلح و کاهشِ خطرِ جنگ
    نه به جنگ افروزی در منطقه خاورمیانه
    هیچ چیز برتر از جان انسانها در تمامِ جهان نیست
    #انسانمدارن_جهان_متحد_شوید
    #استقرار_صلح
    #جنگ_افروزان
    #نه_به_جنگ
    #صلح_بین_انسانهای_جهان
    #بشریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *