اطلاعیه ی جبهه ی جمهوری دوم در پشتیبانی از جنبش اعتراضی مردم ایران


تداوم حرکت و واقع گرایی باعث پیروزی جنبش می شود

مردم ایران مدت هاست که در کمین فرصت مناسبی برای پایان دادن به موقعیت فاجعه بار کشور هستند. آنها به این قدرت تشخیص دست یافته اند که تا زمانی که رژیم کنونی بر سر کارست هیچ بهبودی در شرایط حاصل نمی شود و اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد. به همین خاطر، زمانی که دولت روحانی از سر ناچاری و به دلیل ورشکستگی، افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد، مردم از این فرصت برای شروع حرکتی استفاده کردند که اگر خوب مدیریت شود می تواند خواست آنها برای یک تغییر اساسی را ممکن سازد. سرنوشت هیچ جنبشی از قبل تعیین نشده است، همه چیز به عقل و اراده ی کنشگران آن بستگی دارد. 
موفقیت حرکت کنونی مشروط است و باید شرایط کامیابی آن را به طور هوشمندانه فراهم کنیم. برای این منظور، هم هموطنان مبارز داخل کشور باید با حواس جمع عمل کنند و هم ایرانیان فعال سیاسی در خارج از کشور. هر دو باید همسو و همصدا و هماهنگ باشند تا بتوان اعتراضات را به سوی یک پیروزی مشخص به پیش برد. 
ما می دانیم که رژیم اسلامی ظرفیت تحمل فشار یک جنبش اعتراضی گسترده که در عرض سه روز بیش از ۱۰۰ شهر ایران را در برگرفته ندارد. این بدان معناست که در صورت تداوم حرکت، رژیم در نهایت زیر بار فشار مادی و روانی آن فروخواهد پاشید. پس، این عاقلانه است که هر آن چه لازم است در داخل و خارج از کشور صورت دهیم تا اعتراضات دوام آورد  و به پیروزی برسد. برای این منظور، یکی از شرط های مهم این است که از همین ابتدا، بار و مسئولیت حرکت را بیش از حد سنگین نکنیم. یعنی آن چه را که قیام اعتراضی مردم در مراحل دور و پیشرفته ی خود می تواند به آسانی به دست آورد، نخواهیم از همین مراحل ابتدایی، به دشواری تمام، صورت دهد. مثل هر پدیده ی زنده و پویایی، این جنبش هم به مرور و گام به گام قویتر و موثرتر می شود. 
این جنبش اعتراضی برای موفقیت کامل خود به اولین پیروزی احتیاج دارد. این پیروزی اول را که به دست آورد پیروزی های پیاپی بعدی هم در راه خواهند بود. این را رژیم می داند و به همین دلیل، از همین ابتدا، زبان خشونت و تهدید را پیش گرفته تا جنبش را در ابتدای کار خفه کند. اما ما مبارزین داخل و خارج از کشور، با آگاهی از اهمیت به دست آوردن یک پیروزی نخست، باید هم قلب و هم مغز خود را، هم احساس و هم عقل خود را به کار گیریم تا بتوانیم اعتراضات را آن قدر تداوم بخشیم که زیر فشار آن، دولت به خواست مردم، یعنی لغو طرح افزایش قیمت بنزین، تن بدهد. وقتی این روی داد، ما حرکت را ادامه داده برای کسب پیروزی دوم اقدام خواهیم کرد. هر پیروزی زمینه ی کامیابی بعدی را فراهم می کند. 
جبهه ی جمهوری دوم ایران از یک سو از هموطنان مبارز داخل کشور می خواهد که به اعتراضات ارزشمند و مهم خود ادامه دهند و از سوی دیگر از تشکل های سیاسی و هموطنان خارج از کشور می خواهد که اسیر احساسات و برداشت های ایدئولوژیک خود نشده، سعی نکنند زودتر از موقع خواست ها و مطالبات بزرگ و دشوار را مطرح کنند. اگر بتوانیم همپای توان و ریتم مبارزین در صحنه حرکت کنیم می توانیم دولت را به عقب نشینی اوّل وادار کنیم و بعد، به برداشتن گام های بعدی مجبورش کنیم.
ما از همه ی ایرانیان دعوت می کنیم، با وجود تمام تنوع فکری و سیاسی که در میان خود دارند، برای رسیدن به آزادی و دمکراسی در ایران به موارد و شرایط ضروری زیر توجه کنند: 
۱)  از جنبش بیش از آن چه در توان دارد نخواهیم و انتظار نداشته باشیم. 
۲)  راهکارهای مشخص و مناسب برای پیشبرد جنبش را به مردم مبارز ارائه داده و به کار بندیم. 
۳)  ضمن جلب حمایت بین المللی از مبارزات مردم ایران، راه را بر هرگونه دخالت ورزی بیگانگان ببندیم. 
۴)  هر چه سریعتر، با همبستگی و همسویی میان خود، شرایط یک اتحاد مفید میان نیروهای ملی و مردمی را فراهم کنیم. 
۵)  از یکدیگر پشتیبانی کنیم. نقاط مشترک را تقویت و نقاط اختلاف را کم رنگ کنیم تا اتحاد مردمی در مقابل رژیم استبدادی بتواند به حد لازم قوی و گسترده شود که به عمر دیکتاتوری در ایران پایان بخشد.
ما در جبهه ی جمهوری دوم ایران ضمن استقبال از همکاری با نیروهای مردمی و مترقی تردید نداریم که در سایه ی تداوم و حفظ سلامت جنبش، مردم جریان های سیاسی قابل اعتماد را شناسایی کرده و برای رهبری کردن حرکت با آنها همراهی لازم را خواهند داشت. 

پاینده باد مقاومت دلیرانه و هوشمندانه ی ملت سرافراز ایران 

هئیت سیاسی جبهه ی جمهوری دوم 

۲۷ آبان ۲۰۱۹

Print Friendly, PDF & Email

اطلاعیه ها و نشریه جبهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *